Istra Trekk 2011
Ovdje je trebao biti post (članak) s mojim opisom Istra Trekka 2011, no dogodilo se nešto vrlo neobično i nesvakidašnje, pogotovo za nekoga tko ima 18 kola jgl u nizu iza sebe. Iako se ovim podatkom hvalim, to govori o činjenici da mi se za dobru utrku nije teško rano ustati. Ove subote, sat je zvonio, ja sam ga utišao i vratio se u krevet. Mirnog sna nije bilo. Kroz glavu su trčale misli. Potpuno neprimjereno, u neskladu s mojim životnim načelima, komformistički, jadno, za slabiće. Platio startninu i ostao u krevetu. Fenomen koji će mi još dugo biti u mislima, kojeg ću “vrtiti” u trenucima introspekcije i pokušajima samospoznaje.

Jarunska duatlon liga
Prošle godine sam ju pisao pod imenom Zagrebačka duatlon liga, ove godine se spominje kao Jarunska duatlon liga, iako se može naći i pod nazivom Jarunska trening liga, kao što se prijašnjih godina moglo naći pod nazivom Zagrebačka trening liga. Nedosljednost u nazivlju se ne nalazi samo na ovoj ligi, nego toga ima i kod drugih utrka.
Startnina je još uvijek skromnih 15 kuna. U toj cijeni, osim što vam netko mjeri vrijeme i pripremi držaće za bicikl, dobijete i okrijepu, ne više čaj i juhu, kao što je to bilo zimus na X-duatlonu, nego sokovi, voda, keksi i banane. Broj sudionika je bio veći od očekivanog. Barem za mene. Izgleda da se sportski život za rekreativce ipak pokreće. Možete pogledati najavu za slijedeća kola. Bilo bi zanimljivo pročitati nekakvu statistiku o broju natjecatelja po godinama. Barem meni.

Start
… je kasnio 6 minuta. Ništa strašno, no moglo je i točnije. Nije bilo hladno.

Trčanje
Trening liga je u formatu/disciplini/kategoriji (ne znam što je ispravno) sprint duatlona, što znači da se trči 5km, vozi bicikl 20 km i onda ponovo trči 2,5 km. Svi su krenuli brzo, pa vjerojatno od tuda i naziv – SPRINT. Vrlo brzo se skupina natjecatelja razvlači u dugačku kolonu. Trčim uz Dimmy-ja, koji kaže da se prvih 2,5 km zagrijava. Ja sam se zagrijao puno brže i ubrzo sve manje pričam i štedim dah. Nakon okreta vidim da ima još poneki trkač iza nas. Uskoro počinjemo sustizati neke umornije trkače, kao na primjer Paju, koji je dan ranije bio na Sljemenu. Isprike se uvažavaju prije utrke, a ne tijekom i nakon utrke. :) Malo smo popričali s Pajom, o onda sam bio sretan da ne moram više pričati. Trčao sam u tempu koji mi nije dopuštao puno riječi. Prvih 2,5 km sam istrčao u tempu 4:22 min/km, a drugih 2,5 km u tempu 4:27 min/km. Primjetan utjecaj umora, uz to prosječan puls mi je bio 159 bpm, dok mi je prosječan puls na Bečkom maratonu bio 144 bpm, od toga prvih 34 km ispod 150 bpm (za ljubitelje tehničkih detalja, statističare i trenere).

T1 (Tranzicija)
U tranziciji sam izgubio 1:10, od toga 30 sekundi na promjenu cipela. Nisam promjenio pedale, pa su mi ostale Look Keo pedale za koje imam posebne cipele. Nisam siguran da na ovako kratkoj distanci (19 km) imam od njih više koristi, odnosno uštedu u vremenu u usporedbi s vremenom koje utrošim na obuvanje i skidanje biciklističkih cipela. Ostatak vremena je dolazak do bicikla, stavljanje kacige, vađenje bicikla, dolazak izvan zone tranzicije i uspješno kretanje, koje podrazumijeva spajanje cipele s pedalom. Opisujem ovo za one čitatelje koji nisu probali triatlon, tako da znaju da je tranzicija četvrta disciplina, koju nitko ne spominje, a može utjecati na plasman.

Bicikliranje
S Dimmyjem sam ušao u tranziciju, s njim sam i izašao, pa smo nastavili zajedno voziti. Moja ideja je bila da vozimo u zavjetrini (eng. draft, drafting), što prilično olakšava i smanjuje napor. Vozači se izmjenjuju na vodećoj poziciji. Dok jedan “probija” zrak, ostali voze iza njega i otpor zraka je smanjen, pa lakše voze, odnosno mogu se odmarati. Nakon nekog vremena vodeći prepušta svoju poziciju prvom iza sebe, a sam ide na kraj grupe. Jedna od vještina je otići na kraj grupe, a ne izgubiti kontakt s grupom. To je vještina koja mi ide sve bolje, no Dimmy je imao malih poteškoća s time. Dimmy, ako imaš drugačije viđenje ovih događaja, slobodno napiši.
U trećem krugu nas dostižu Pajo i Milan P. Očito smo presporo vozili. Nastavljamo svi zajedno, u većoj grupi i postižemo veću brzinu. Prije samog kraja prestižemo dvojicu triatlonca iz TK Petrinja. Pitanje je, bi li nam to uspjelo da se nisu dodavali s flašom tekućine. Tri kruga iznose malo više od 19 kilometara.

T2
Pajo je bio iza mene, pa nisam vidio njegov pad. On je također imao biciklističke cipele, a jednu nije “otkopčao” prije silaska s bicikla, pa je pao. Znalo se i meni dogoditi da padnem, jer zaboravim “otkopčati” cipelu. Ostavljam bicikl, preskidam cipele, skidam kacigu. U ovoj tranziciji gubim samo 27 sekundi.

Trčanje
Po običaju, noge kao da nisu moje. Vrlo specifičan osječaj, ali već ga prihvaćam kao normalnog i pokušavam iskoristiti tu zbunjenost da brzo trčim. U prvih stotinjak metara prestižem par trkača. Pokušavam zadržati tu prednost. Trčim koliko mogu i stalno se tješim da je to još samo 2,5 km. Prvu polovicu (1,25km) prolazim u tempu 4:15 min/km, a drugu polovicu 4:21 min/km. Ukupno prosjek od 4:18 min/km me oduševljava. Istina je da to ne bih mogao održati na duže staze. Prosječni puls mi je bio 167 bpm. Vrlo visok intenzitet za mene.

Cilj
Sretan ulazim u cilj. Treba mi neko vrijeme da dođem do daha. Nakon toga malo okrijepe, malo priče s drugim natjecateljima, malo skupljanja tuđih iskustava i savjeta.

Savjeti
Prije nekoliko dana mi je Chura, poznati treker i Sljemenska Neman, “bacio bubu u uho”. Iako mi je cilj za ovu godinu završiti half IronMan (half distance triathlon), odjednom dobijam poziv za cijeli dugi triatlon (long distance triathlon), poznat kao IronMan (ovo je zapravo zaštičeno ime). Natjecanje (MoraviaMan) se održava u Češkoj i bit će naših natjecatelja, što može imati psihološki pozitivan utjecaj. Razmišljam, sakupljam savjete, osluškujem bitku srca i mozga. Treba preplivati 3,8 km, izaći iz vode dovoljno svjež i odvoziti 180 km na biciklu i nakon toga otrčati 42,2 km. Otrčali ste 42,2 km i znate kako ste lagani nakon toga? Svaka disciplina prije trčanja je zapravo maraton u toj disciplini. Ne radi se tu o odluci “čevapi ili burek”, koja nije laka, radi se o malo većem naporu.

Posebnosti
Na današnjoj ligi su nastupila i dva kajaktlonca. A kaj (ak) je to, potražite u bespućima interneta.
Kratko ću spomenuti da je Pelac “slavio” 30-godišnjicu bavljenja triatlonom.

Total Time: 1:09:59
Avg HR: 158
Max HR: 171

Rezultati:
Rezultati