Google maps - Wien - Wiener Neustadt

Divan prvomajski dan, odličan za jednu dužu vožnju, za posjetu nekim mjestima koja su na listi za obilazak. Da, postoji i ta lista, za biciklističke obilaske. :)

Krenuo sam ranom zorom, tek što je prošlo podne. Praznik rada je, slavim ga neradno i odlučio sam se naspavati, jer je odmor bitan dio treninga.
Izlazak iz Beča je bio teži nego što sam očekivao. Iz svog kvarta sam krenuo prema Meidlingu. Taj kvart poznajem kao i prosječni čitatelj mog bloga. Od tuda sam nastavio prema Inzersdorfu, još jednom mjestu u Beču, od kuda počinje ruta za Baden, moje današnje odredište. Prvi dio do Inzersdorfa sam “navigirao” prema biciklističkoj karti Beča, koja je u mjerilu 1:35.000 i nedovoljno dobra za moje povremeno bacanje pogleda na nju.
Biciklističke staze su u Beču dobro označene i postoje smjerokazi. Pokrivaju 80% mojih potreba, ali zbog nepokrivenog dijela se izgubim ili moram nagađati jesam li na dobrom putu.
U Inzersdorfu također povremeno lutam, no onda dolazim na EuroVelo 9, koji na ovom dijelu ima naziv Thermenradweg.

EuroVelo 9

EuroVelo 9
Ovo je prilično dobro označen put, pa ću tako procjeniti da je pokriveno 95% potreba za oznakama smjera. Posebno je zanimljivo kako je u selima oznaka na početku i na kraju svake ulice, no, onih 5% ponekad zna biti problem. Problem je također i u mojoj brzini kretanja. Vozim cestovni bicikl i vozim brže od prosječnog biciklista, pa mi ponekad oznaka promakne ili ju krivo protumačim.
Prolazim kroz ili pored zanimljivih mjesta, nabrojit ću neka od njih:
Vösendorf – naišao sam na zanimljivu narodnu veselicu. Skupili se ljudi pored vatrogasnog doma i slave Praznik rada;
Laxenburg – divno sam se izgubio dva puta, ali sam bio dovoljno glup da ne posjetim lokalni dvorac Laxenburg, poznatu vikendicu obitelji Habsburg. Odlučio sam posjetiti dvorac u povratku, kada će mi vjerojatno trebati odmor.

EuroVelo 9 - makadam

Guntramsdorf – ovdje već vozim pored Wiener Neustädtler Kanal-a. Na žalost, na wikiju nema puno informacija, pa ću dodati, da je na visinskoj razlici od 100 metara napravljeno 52 brane. Trebao je služiti kao transportni put, čak do Trsta. Vrlo lijepa okolica i dobra staza.
Baden – moj današnji cilj, ali odlučio sam produžiti, jer sam se osjećao odlično. Mislim da će mi kilometraža do Bečkog Novog Mesta (Wiener Neustadt) biti “taman”. Dosta prije mene, u Bečko Novo Mesto su stigli Zrinski i Frankopan. Što su oni tamo radili? Wiki link

Opština Kottingbrunn - zabranjeno hranjenje pataka i riba

Kottingbrunn – često spomenem da je moje poznavanje njemačkog jezika loše. Na poslu, ali i privatno se služim engleskim i srpskim odnosno hrvatskim, ovisno o sugovorniku ili sagovorniku. :) Na slici iznad vidite zašto je to tako. Čak i u nekoj selendrici postoji natpis na njemačkom, turskom i srpskom jeziku. I kaj bi se onda mučio s njemačkim? Veću sliku možete pogledati na linku na kraju teksta.

Intervalni trening - oznake

Schönau – vjerojatno najljepši dio puta, predivna priroda. Uz stazu je sponzor trkačkog kluba postavio oznake na svakih 100 metara za intervalni trening i tako su pokrili cijeli kilometar, vidio sam još par oznaka, a zadnju na 3,5 km.
Staza je mjestimično bila makadamski put. U nekom trenutku sam čuo čudan zvuk na biciklu. Zaključio sam da dolazi s prednjeg kotača. Stao sam i provjerio bicikl. Od trešnje se olabavio zatezač prednjeg kotača. Kad čujete čudan zvuk, provjerite o čemu se radi, može pomoći da se sprijeći veća nevolja.

Gubljenja oko Sollenau

Sollenau – još jedno mjesto na kojem sam se izgubio i nastavio put prema Wiener Neustadtu po državnoj cesti.

U Wiener Neustadtu sam se zadržao kraće vrijeme. Malo sam razgledao središte grada, koji je bio veći od mojih očekivanja, pojeo odličan sladoled i krenuo prema Beču.
Na putu do Sollenau-a sam se ponovo gubio, ali avanturi tu nije kraj.

Avantura počinje
Puče guma

Izašao sam iz Sollenau, prošao 2 km i čujem pucanj. Puče zadnja guma! Malo sam se vratio da vidim što je mogao biti uzrok pucanja, staklo, grana, kamen? Nisam našao ništa, pa sam odlučio promjeniti zračnicu. Srećom, imam potreban pribor u torbici, a sada je došlo vrijeme da u realnim uvjetima provjerim sva ona vježbanja zamjene gume, koja sam radio za slučaj da mi guma pukne na natjecanju. Naravno, ovaj puta sam to odradio bez žurbe. Nakon što sam okrenuo bicikl, vidim da je problem u vanjskoj gumi. Kao što vidite na slici, vanjska guma se prilično poderala. Sada mi na pamet pada naš Nenad L. zvani Neno. Jednom davno mi je dao komadić vanjske gume i rekao da ju nosim u paketu za krpanje. Više puta sam si pomislio kako je to nepotrebno i da samo oduzima prostor, no kako je relativno mala, ostavio sam ju. Izvadio sam zračnicu i vidio da je neoštećena na dijelu gdje je vanjska guma poderana. Potražio sam mjesto gdje je zračnica probušena, jer nema smisla zamjeniti zračnicu, ako je u vanjskoj gumi i dalje staklo, čavao ili drugi predmet. Tada sam našao još jednu poderotinu na vanjskoj gumi, ali puno manju. Tu je bila vidljiva i rupa na zračnici.
Zamjenio sam zračnicu, komad vanjske gume sam ubacio tamo gdje je bila velika poderotina i po prvi puta upotrijebio CO2 bombice za pumpanje. Prvi pritisak, sve super, drugi pritisak i BUUUUMMMMM!

Nisam imao još jednu zračnicu, a i da jesam, pretpostavljam da to ne bi bilo dovoljno da dođem do Beča.
Nazvao sam prijateljicu Oliveru (Oli, iz Ohrida), rekao sam joj što se dogodilo i ako me može pokupiti. Ja sam pješice otišao do Sollenau, koji je bio udaljen samo 2 km, no i to je bilo dovoljno da dobijem prilično gadne žuljeve na obje pete i na “jastučićima” na prednjem dijelu stopala. Hodao sam, naravno, bos, jer je hodanje u sprintericama za specku jako neudobno, da ne kažem nemoguće na tu udaljenost.
Trening je skraćen za trećinu, ali sam zato dobio neprocjenjivo iskustvo: mjenjanje zračnice u stvarnim uvjetima (ne doma, kao obično), korištenje “udlaga” za vanjsku gumu, korištenje CO2 bombica, pješačenje bez cipela, te razmišljanje o tome što bi bilo da se to dogodilo u nekoj “nedođiji”, daleko od ceste.
Zato kažem: “Prijatelji su imovina!”
Bitno je spomenuti da je poželjno nositi mobitel sa sobom, po mogućnosti napunjen. Moj se brzo praznio dok sam tražio gdje se nalazim i kako me je najlakše pokupiti.

Total distance: 81,22 km
Total time: 3:31:53

Galerija:
Žoharova galerija sa slikama s puta.