Zadnji kotač na maloj plavoj je u lošem stanju. Felga je napuknula i ima oštećenja kod žbica te ju odlučujem zamjeniti. Bilo je divno subotnje jutro kad sam krenuo u obližnje biciklističke dućane. U mom kvartu (6. bezirk) ih ima, bar koliko sam ih nabrojao, šest! Nakon što sam obišao četiri, shvatio sam da neću naći jeftinu felgu. Najjeftinija rabljena je bila 119 EUR! Odlučujem se pogledati što se nudi preko weba. Odlazim na lokalnu web stranicu www.willhaben.at i tamo tražim. Nalazim nekoliko felgi, zovem vlasnike, raspitujem se na engleskom, nakon nekoliko poziva odlazim vidjeti felge. Prvo dolazim kod nekog lika, ali felga ne odgovara mojim potrebama. Na kraju odlazim u 22. bezirk (to je malo dalje), pogledati feglu koja je bila na 5. mjestu moje top ljestvice. Felga ima 18 žbica, a kolega me savjetovao da ne uzimam ispod 24 žbice. Odlazim malo skeptičan, ali svjestan da mi kotač treba i da zbog njega stoji ostatak “projekta”. Nalazim se s likom. Odmah mi kaže da je na kotaču Dura Ace zupčanik i da sam taj zupčanik košta 40 EUR. Toliko sam trebao platiti za cijeli kotač. Na licu mi se čita zabrinutost. Baš i nemam puno više novaca u novčaniku. Felga je u dobrom stanju. Lik je donio i gumu, pa nudi i nju. Vjerojatno je s mog lica mogao očitati zabrinutost, pa je odlučio prerezati nelagodu i ponuditi. Kotač sa zupčanicima (Shimano WH-R540 i Dura Ace) je 40 EUR i daj još 5 EUR za gumu (Continental 3000). Uvjeren sam da radim dobar “deal”. Prihvaćam ponudu, obojica se rastajemo zadovoljni obavljenim poslom. Potrošio sam 6 sati na ovu kupovinu, ali sam platio (samo) 45 EUR za dobru opremu i izbjegao puno veći trošak.

Nakon duže predigre, prelazimo na bitniji dio posta. Još u veljači sam odlučio kupiti Tacx Fortius. U Beču je bilo hladno, vlažno i neprikladno za biciklistički trening. Bicikliranje je važan dio triatlona, a pogotovo half distance. Radi se o 90 km koje treba odpedalirati i ostati dovoljno svjež za 21 km trčanja. Nakon savjetovanja sa stručnjacima, teška srca odlučujem kupiti Tacx Fortius. Naravno, prava cijena je visoka, no uspijevam dobiti popust, pa ipak lakše “odriješujem kesu”. Nakon što sam sve složio, shvatio sam da ima previše vibracija koje su uzrokovane sa “šljivom” na kotaču. Tako je počela ranije opisana avantura s kupovinom kotača.
Instalacija software-a je obavljena, vrijeme je za prvo testiranje. Obzirom da su mi funkcije nepoznate, odlučujem se za jednostavni trening. Ne uspijevam kalibrirati sustav kočenja. Bit će vremena za detalje. Mala plava je montirana na Tacx Fortius. Odlučujem odraditi pola sata vožnje. Vrtim pedale, mjenjam brzine, mjenjam faktor uspona, gledam u ekran. Zanimljivo. Bar prvi puta. U međuvremenu su se s mene počeli slijevati potoci znoja. Dok se bicikl vozi na otvorenom, postoji strujanje zraka i isparavanje znoja pa samim time i hlađenje. Vozim pored otvorenog prozora, ali znoj teče. Ubrzo se na podu stvorila lokva. Upozorili su me na to, no sada vidim koliko je to stvarno i veliko. Zato je proizvođač napravio dodatnu opremu, kojoj sam se u početku čudio, a sada vidim da ima smisla. Od znoja, koji kapa po biciklu, zahrđaju sajle, vijci i matice. Poslije odvoženih pola sata, slijedi brisanje male plave i pranje poda. Drugi puta će ručnik biti spreman.