Moja zadnja triatlon utrka u sezoni, pa još i half IM distanca i to još u Hrvatskoj. Predivno vrijeme i super mjesto (Poreč) za pozdraviti se s ljetom.
Skoro zaboravih, prvenstvo Hrvatske u dugom triatlonu. Negdje je pisalo i ekipno prvenstvo Hrvatske, no nisam našao da se to spominje u rezultatima.

Plivanje

Ovo mi je prva utrka u kojoj je plivanje u moru. Obzirom da je početak utrke u 8 sati ujutro, pretpostavio sam da će biti jutarnja bonaca. Nerado bih plivao po valovitom moru. Dan ranije sam “testirao” stazu te sam primjetio da je zadnjih dvadeset metara prije izlaza puno stijena i bio je potreban oprez kod izlaska. Srećom, nije bila oseka pa ni to stijenje nije bilo problem.
More je bilo ugodnih 22 Celzijusa. Neoprenska odijela su bila dopuštena. Krenuli smo u velikoj grupi. Uživao sam plivati u prozirnoj vodi. Divna promjena u odnosu na razne rijeke i jezera gdje je voda često neprozirna.
Ne vidim pravi smisao izlaska iz mora nakon prvog kruga, osim eventualne provjere tko je prošao prvi krug. Samo skakanje s mola mi se nije svidjelo. Pri skoku na glavu, naočale vole “pobjeći”, pa sam skakao na noge, a to baš i nije cool.
Da bi ovaj izvještaj bio malo uzbudljiviji, napravit ću malu komparativnu analizu odnosno “benchmarking”.
Od natjecatelja koje uzimam za usporedbu, Gordan Z. je bio najbrži plivač, pa je dionicu preplivao za fantastičnih 31:53. Slijedi tetka SF s 33:43, pa ja s 34:47 te TićMa s 35:57. Pajo je došao za 37:28. Reklo bi se outsider, no, dajmo mu vremena do kraja teksta.
Time: 0:34:47

T1
Tranziciju sam izveo u mom stilu, pažljivo skidanje neoprena, brisanje stopala ručnikom, obuvanje čarapa i pregled svih potrebnih detalja. Bilo je i pranje lica od slane vode. U tranziciji sam vidio da je tetka Sandra F. izašla iz tranzicije prije mene. Zašto je to bitno? Pa, tetki sam dan ranije u pizzeriji Dali nešto obećao, ali o tome kasnije.
Mogu samo dodati, da od svih s kojima se uspoređujem imam najsporije vrijeme u tranziciji. 🙁 Tetka je bila najbrža s 1:53, TićMa 2:07, a Gordan i Pajo 2:35.
Time: 0:03:16

Bicikli tranzicija

Bicikl
Na profilu staze sam vidio da ima uspona. Pitao sam se kako će to utjecati na moju izvedbu utrke. Sada, na sreću, mogu napisati da sam zadovoljan. Na nekim uzbrdicama je bilo teško i brzina mi je padala na 18km/h, no, na nizbrdicama sam to nadoknađivao. Pozitivno je bilo da na nizbrdicama nije bilo zavoja, kako to zna biti na nekim utrkama. U prvoj polovici prvog kruga sam se “naganjao” u skupini. Čas sam ja njih prestizao, pa onda oni mene, a u povratku sam odustao od toga i pustio ih neka idu. Nakon toga sam uglavnom bio sam.
Svojom vožnjom sam bio zadovoljan, što između ostalog znači da sam dostigao tetku SF. Tetki sam večer ranije obećao da ću ju “pljesnuti” po stražnjici, ako ju uhvatim. Ja svoja obećanja izvršavam. Nije mi potpuno jasno, jel tetka namjerno usporila ili sam stvarno dobar na biciklu?
Jedno kratko vrijeme sam bio blizu TićMe (Ivan M.). Na Jarunskim duatlonima smo znali biti zajedno u grupi na biciklu, no ovdje to nije dopušteno. U jednom pretjecanju me prestigao i nije dovoljno usporio kad smo došli do okreta. Prvo mu je zadnja guma “zaplesala” ostavljajući crni trag, a onda se TićMa prevrnuo. Ja sam nastavio, nadajući se da nema ozljede. Imao je sreće, bez ozljeda i bez oštećenja na biciklu. Nastavio je utrku.
Nisu svi bili te sreće. Davor P. iz Petrinje je u jednom padu polomio rebra. Biciklizam je opasan. Treba paziti.
Posebno me raduje da sam prestigao Gordana Z., predsjednika mog triatlon kluba. Pružao je otpor, ali je ipak ostao iza mene. 🙂
Organizator je posebno najavio strogo sankcioniranje zavjetrine (draftanja), no, koliko sam mogao primjetiti, bile su dvije veće i jedna manja (vodeća) grupa, koje se nisu razbijale do kraja biciklističke dionice. Uz jednu od tih grupa je vozio i motor sa sucem.
Staza je jako dobra. Ima uzbrdica, ima nizbrdica, ima i hlada, tako da se da izdržati. Asfalt je u relativno dobrom stanju. Zamjerka bi išla na jednu kraću dionicu, gdje je popucao te je odličan za masažu prostate i razbijanje zubne cakline. Čak i na dijelu gdje smo dolazili u kontakt s prometom, policija je dobro napravila svoj posao.
Usporedba kaže da nas je Pajo na biciklu “poderao k’o seljak Oslobođenje”. Biciklističku dionicu je odradio za odličnih 2:27:49. Slijedim ja s više od 15 minuta razlike, a onda iza mene “kapaju” TićMa (+4 minute) pa Gordan i tetka.
Time: 2:44:15

T2
Bilo bi vrijeme da naučim sići s bicikla bos, a ne da “nabadam” u svojim sprintericama. U svoj zbunjenosti sam počeo trčati na krivu stranu, pa su me vraćali. Imam jak dojam da triatlon negativno utjeće na moju inteligenciju.
U ovoj tranziciji je jedino Pajo sporiji od mene, ali s razlikom koju je napravio na biciklu, mogao je otići na pivo, pa onda na trčanje i ne bi ga uhvatili. Čisto da budem konkretniji, Pajo je bio 20 sekundi sporiji u tranziciji. Najbrži je bio TićMa. Da se nisam “izgubio” u tranziciji i ja bih bio bolji za kakvih 10 do 15 sekundi.
Time: 0:1:47

Žohar trči

Trčanje
Trčanje naravno počinje u prebrzom tempu. Pokušavam smanjiti tempo, no onda imam dojam da puzim. 🙁 Vrućina i sunce su mi pomogli da smanjim brzinu oko polovice prvog kruga, a onda je počeo konstantan pad tempa, koji je posebno bio vidljiv u trećem i četvrtom krugu. Trčala su se četiri kruga, od 4,55km, iako mi se tijekom utrke nije činilo da je svaki krug kraće za 450 metara.
U trećem krugu me je prestigao Gordan Z., time ne želim reći da je on toliko dobar, koliko sam ja bio loš. 🙂 Šlag na kavi je bio kad me prestigao i TićMa. 🙂 Što bi bilo da nije pao. 😉 Srećom, tetki sam uspio pobjeći, inaće bi i moja guza bridila od pljeskanja. 🙂
Najbrži je bio i najiskusniji, a to je Gordan. Dionicu je pretrčao 7 minuta brže nego ja. Eto, toliko sam loš. 🙁 Ili je on toliko dobar. Nekada smo bili približno isti. U svakom slučaju, lijepo mi je rekao: “Žohar, kad bi ti izgubio 10 kilograma, bio bi prava zvijer.” Hm, da, bio bih zvijer, a sada sam debela zvijer. 🙂 Pajo je “kasnio” 20 sekundi iza Gordana, ali je razlika na biciklu bila nedostižna, tako da je Pajo zvijezda večeri. 🙂 Iako me TićMa prestigao u zadnjem krugu i time uzeo treće mjesto u kategoriji, trčanje je odradio za skoro pet i pol minuta brže. Čak je i tetka brže trčala od mene, a koliko me sjećanje služi to joj je zadnji put pošlo za nogom u Varaždinu prije par godina.
Priznajem da me je ovaj razvoj događaja motivirao za trening, ali zašto sada na kraju triatlonske sezone? 🙁 Jesen će biti posvećena trčanju. Ne nadam se ostvarenju svog ovogodišnjeg cilja, a to je polumaraton ispod 1:40.
Time: 1:43:33

Sada na kraju mogu samo reći, da mi je treće mjesto pobjeglo za minutu i pol (bravo TićMa), slijedeće godine nemam “popravni”, jer će me “unaprijediti” u kategoriju V2, gdje sam totalno izvan konkurencije. Ove godine mi je pobjeglo i postolje u kros triatlonu, jer sam zaboravio uplatiti startninu. Upravo nevjerojatno, veselim se toj utrci i onda “zaje*em” formalni dio s prijavom. 🙁

Total time: 5:07:37

Organizacija je bila odlična. Iskreno, nisam ni sumnjao. 🙂 TK Swibir je to odlično odradio. Staza je bila super, na prijavama sve brzo, starter paket bogat za naše podneblje i cijenu startnine. Odlična kapica za plivanje s logom utrke. Posebno bih istaknuo čuvanje zone tranzicije, koje je bilo daleko iznad standarda na koje sam naviknuo u Hrvatskoj.
No, od “neimenovanog dužnosnika” sam čuo da bi slijedeće godine utrka mogla imati manji broj natjecatelja, što bi me žalostilo. Ja bih rado da utrka ima više natjecatelja. Svakako bih preporučio organizatoru da potraži mogućnosti da ne smanjuje broj natjecatelja.